Korygowanie listy płac i korekty wpłat do PPK - korekty wynagrodzeń, zasiłków, składek i zaliczki na podatek dochodowy a odpowiedzialność pracodawcy.

Termin i miasto

15 Maj 2024 - Szkolenie ONLINE

godz. 10:00 -14:00 - dostęp zdalny (platforma szkoleniowa ClickMeeting)

27 Maj 2024 - Szkolenie ONLINE

godz. 10:00 -14:00 - dostęp zdalny (platforma szkoleniowa ClickMeeting)

12 Czerwiec 2024 - Szkolenie ONLINE

godz. 10:00 -14:00 - dostęp zdalny (platforma szkoleniowa ClickMeeting)

Zapraszamy na szkolenie poświęcone tematyce korygowania wynagrodzeń i zasiłków oraz wpłat do PPK.

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności osób odpowiedzialnych za naliczanie listy płac, a także uświadomienie osobom odpowiedzialnym za sporządzanie naliczeń, konsekwencji, jakie mogą wyniknąć z błędów popełnionych na liście.
Na pracodawcy, jako płatniku składek oraz zaliczek na podatek, ciąży  odpowiedzialność za dokonywanie prawidłowych naliczeń, a popełnione błędy mogą skutkować dodatkowym obciążeniem finansowym pracodawcy, jak również sankcjami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.
Zagadnienia omawiane podczas naszego szkolenia będą uzupełniane o przykłady, które w praktyczny sposób zaprezentują w jaki sposób skorygować daną nieprawidłowość oraz jakie konsekwencje dla pracodawcy może oznaczać popełnienie danego błędu. Do udziału w naszym szkoleniu zapraszamy pracowników zajmujących się obsługą kadrowo-płacową, w szczególności naliczaniem listy płac i obsługą PPK.

Zapraszamy na szkolenie.

Cele szkolenia

• poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu korygowania wynagrodzeń, zasiłków, składek i podatku dochodowego,
• podniesienie kompetencji osób odpowiedzialnych za naliczanie wynagrodzeń w celu ograniczenia konsekwencji dla pracodawcy w razie naruszenia przepisów prawa.

 

 

Program

I. Korygowanie błędnie naliczonych wynagrodzeń i zasiłków na liście płac – konsekwencje rozliczeń składkowo-podatkowych w dokumentacji ubezpieczeniowej i podatkowej.
1. Nadpłata i niedopłata wynagrodzenia – czy można odzyskać od pracownika lub zleceniobiorcy nadpłacone wynagrodzenie?
2. Wypłacenie zasiłku w zawyżonej lub zaniżonej wysokości.
3. Wypłacenie wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku chorobowego.
4. Uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy – wypłata zasiłku lub wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku wypadkowego.
5. Dopłata składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z umowy zlecenia w przypadku błędnego rozstrzygnięcia tzw. zbiegu ubezpieczeniowego (korekty składek i zaliczki na podatek oraz ich finansowanie a sporządzenie PIT-11):
• błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zakładu pracy,
• błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zleceniobiorcy.
6. Uznanie umowy o dzieło za umowę zlecenia.
7. Nadpłata składek ZUS w wyniku przekroczenia tzw. trzydziestokrotności – sporządzenie korekty rozliczenia składek wraz z korygowaniem dokumentów rozliczeniowych, obliczenie zaliczki na podatek oraz kwoty zwrotu dla ubezpieczonego.
8. Uznanie umowy zlecenia za umowę o pracę.

II. Korygowanie wpłat do PPK.
1.Konsekwencje zawarcia umowy o prowadzenie w nieprawidłowym terminie – co w przypadku nie zawarcia dla pracownika umowy o prowadzenie mimo obowiązku ustawowego?
2. Naliczenie i przekazanie wpłat do instytucji finansowej mimo złożenia przez uczestnika deklaracji z rezygnacją z dokonywania wpłat do PPK.
3. Korygowanie nieprawidłowości w zakresie błędnie naliczonych wpłat na PPK:
• korygowanie naliczonych wpłat do PPK w przypadku rozliczenia zwolnienia lekarskiego w kolejnym miesiącu,
• korygowanie naliczonej wpłaty na PPK w przypadku, gdy pracownikowi zostało wypłacone za wysokie wynagrodzenie,
• korygowanie nieprawidłowości w przypadku błędnego rozstrzygnięcia zbiegu ubezpieczeniowego dla osoby zatrudnionej na umowę zlecenia,
• korekta z tytułu błędnie naliczonych wpłat dla uczestnika korzystającego z obniżenia wpłaty podstawowej do PPK,
• korygowanie wpłaty dodatkowej wnoszonej przez uczestnika PPK.
4. Korygowanie nieprawidłowości w zakresie pobrania zaliczek na podatek dochodowy od wpłat pracodawcy.
5. Rozliczanie wpłat nienależnych po zmianach od 21 listopada 2022r. – obowiązki pracodawcy.

III. Korygowanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS za okresy wsteczne po zmianach od 1 stycznia 2024r.

IV. Korekty pobranych zaliczek na podatek a korygowanie PIT-11 i PIT-4R za ubiegłe lata.

V. Odpowiedzialność pracodawcy za błędne naliczenia wynagrodzeń, zasiłków i wpłat do PPK.

VI. Pytania – czas dla uczestników szkolenia.

 

 

Koszt uczestnictwa w szkoleniu

szkolenia online - 280,00 zł netto ( +23% VAT, brutto 344,40 zł).

Dla jednostek sektora finansów publicznych, po przedłożeniu oświadczenia dotyczącego zwolnienia z VAT, cena szkolenia wynosi 280 zł brutto 
–prosimy o wypełnienie i przesłanie wraz ze zgłoszeniem dodatkowego Oświadczenia VAT
( UWAGA! Wraz ze zgłoszeniem należy przesłać mailowo skan wypełnionego oświadczenia ale również należy wysłać do nas oryginał oświadczenia pocztą – podstawą do zwolnienia z VAT jest dostarczenie oryginału oświadczenia. Oświadczenie VAT przesłane drogą mailową, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym traktowane jest na równi z dostarczeniem oryginału oświadczenia). 

Dla podmiotów z sektora finansów publicznych płatność dokonywana jest po szkoleniu.
Dla pozostałych podmiotów płatność za udział w szkoleniu dokonywana jest przed szkoleniem – dane dotyczące płatności zostaną przesłane mailowo przed szkoleniem.

Uwaga!
We wszystkich naszych szkoleniach mogą brać udział również osoby prywatne, które samodzielnie będą opłacały swój udział w szkoleniu. W takim przypadku nie trzeba wypełniać formularza zgłoszeniowego. Wystarczy na nasz adres biuro@ekspert-hr.com.pl wysłać: imię, nazwisko, adres oraz email i numer telefonu do kontaktu.
W odpowiedzi prześlemy Państwu dane do wpłaty a po szkoleniu otrzymacie od nas certyfikat uczestnictwa i fakturę. 

Cena szkolenia obejmuje

Szkolenia ONLINE (dostęp zdalny):

  • dostęp do platformy szkoleniowej,
  • materiały szkoleniowe ( w formie elektronicznej)
  • certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej ( do samodzielnego wydruku)

 

Prowadzący

Katarzyna Sobieszczańska – specjalista i doradca w zakresie spraw kadrowo-płacowych, praktyk z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy w działach HR, również na stanowiskach kierowniczych i menadżerskich.
Przez 10 lat pracownik Departamentu Kadr jednego z największych banków w Polsce.

Praktyk specjalizujący się w podatku dochodowym od osób fizycznych, ubezpieczeniach społecznych, umowach cywilnoprawnych i PPK. Przez ostatnie 10 lat trener, który przeprowadził ponad 1000 szkoleń z zakresu spraw kadrowo-płacowych, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Współpracownik wielu firm szkoleniowych.

Od 10 lat przedsiębiorca - właścicielka firmy szkoleniowo-doradczej Ekspert-HR wspierająca przedsiębiorców, księgowych oraz pracowników działów kadrowo-płacowych. Świadczy usługi dla firm, urzędów i instytucji z całego kraju.

Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Ubezpieczeń w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i Prawa Pracy na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca na studiach podyplomowych.

 

Informacja

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o przesłanie skanu wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres biuro@ekspert-hr.com.pl

Ilość miejsc na szkolenia ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

Serdecznie zapraszamy!

 

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia bezpośrednio w Twojej firmie – osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny.

Pliki do pobrania

Szkolenia zamknięte dla firm

Chcesz zorganizować szkolenie zamknięte dla swojej firmy?

Prosimy o kontakt tel. 603 774 141 lub biuro@ekspert-hr.com.pl